Enkele tussen evaluatie's van deelnemers

Jan 60 jaar

Gli na 11 maanden 6 kg lichter

Doel: onder de 100 kg (was 112), weer van zichzelf houden

Resultaat:

  • KH arm gaan eten, geen brood, minder aardappels, snoepen en snaaien minder, acceptie van dingen in het leven waar je geen invloed op hebt, krampachtige focus van weegschaal af

Over Gli:

  • Gli een succes, praten, met elkaar
  • focus van weegschaal af
  • accepteren dat het een proces is, was altijd met toekomst bezig
  • had veel zorgen en stress, nu meer ontspannen daardoor vliegen de kilo’s er af (na flinke terugval in november en december)
  • vertrouwen in het vervolg van Gli om zijn doel te halen 

Celine 40 jaar

Gli na 5 maanden (eerste weegmoment pas na 8 maanden)

Doel: betere conditie, gewicht in twee cijfers, mooie kleding in gangbare winkels

Resultaat:

  • eet minder vlees en koolhydraten, brood nog maar een keer per week
  • eetpatroon aanpassen voelt niet meer als straf
  • is gaan sporten bij Basisc Fit terwijl ze dit eerst absoluut niet durfde
  • fietst en wandelt vaker

Over Gli:

  • krijgt tips, aanwijzingen om op het geode pad te komen, eerlijkheid
  • groep gemeleerd gezelschap maar open en eerlijk, voelt zich veilig

Nadine 50 jaar

Gli na 9 maanden 18 kg lichter

Doel: gewicht kwijt en gezonder worden (een heel slecht oog, moet je geen suiker krijgen), was zelf al paar maanden bezig maar wilde nog meer kilo’s kwijt, tips en trics en stok achter de deur om het vol te houden de rest van haar leven

Resultaat:

  • Huisarts eerste zetje gegeven, tip Pioppi, in paar maanden vele kilo’s lichter
  • eetpatroon omgegooid; geen frisdrank en kant- en klaar maaltijden meer, let erg op koolhydraten
  • twee jaar geleden na 5 minuten lopen pijn, zat hele weekenden binnen, nu kilometers wandelen, sporten en een fit bit. Doel is Dam tot Dam wandeltocht dit jaar
  • bruist van de energie en inspireert daarmee ook anderen, ‘wat heb jij gedaan?’
  • Sterke focus op weegschaal weg

Paul  50 jaar

Gli na 13 maanden 15 kg lichter

Doel:  klaar met JOJO, wil resultaat op lange termijn, veel zittend werk, leuke kleding, sporten, conditie krijgen

Resultaat:

  • Gli- traject samen met vrouw, gezamenlijk commitment
  • Eetpatroon van gezin enorm verbeterd, geen frisdranken meer, gezonde basis, bewuster
  • Is gaan cross fitten i.p.v. zaalvoetbal (met de nodige biertjes erna)
  • Slaap verbeterd
  • Gaat nu weekenden verder aanpakken en lunch
  • Snoepen en snaaien blijft af en toe valkuil

Over Gli:

  • er zijn altijd excuses om niet naar de sessies te gaan, maar je gaat, want je hebt samen commitment gemaakt. Grootste klap in eerste jaar, tweede jaar focus op consistent zijn.
  • Een voordeel dat je het met een groep doet

Sonja 37 jaar

Gli na 12 maanden 10 kg lichter

Doel:  wil zich weer lekker ding vinden, gewicht kwijt, gezond en gestructureerd leven

Resultaat:

  • Ritme en structuur, bewustwording, gezond eten en KH arm
  • Gaan sporten, eerst begeleid bij GFB nu bij sportschool
  • Terugval gehad met Kerst & Oud en Nieuw
  • Vertrouwen in traject en haarzelf, heeft het in januari weer opgepakt
  • Gaat weer werken (eigen bedrijf gestart)

Over Gli

  • voelt zich heel sterk door de coaching, ‘dit varkentje gaan we wassen’
  • krijgt richtlijnen voor een gestructureerd en gevarieerd eet- en leefstijlpatroon,

Ina 67 jaar

Gli na 12 maanden 10 kg lichter

Doel: zichzelf terugvinden, gewicht omlaag, sociale contacten (geven en ontvangen) weer in balans brengen
Resultaat:

  • Is zeer blij en tevreden, heel veel gebeurd afgelopen jaar
  • beter in haar vel geestelijk en mindset (verhuisd)
  • veel meer gaan bewegen, veel minder pijn

Over Gli:

  • sporten bij Groups for Balance enorm geholpen
  • coaching, serieus genomen worden, besef dat alles invloed heeft op elkaar
  • bewuster gaan eten en krijgt plezier in koken voor zichzelf
  • groepssessies, regelmatig bij elkaar komen fijn

Enkele reacties van deelnemers 

  • Ik ben stap voor stap bezig om mijn doel te bereiken, 20 kg afvallen! Inmiddels is al er 10 kg af. Ik zit op het randje van diabetes en wat ik zeker niet wil is medicatie, dus dat motiveert mij enorm!
  • Met de mensen in de groep deel ik best veel. We kunnen elkaar tips geven en met sommige heb ik een app groepje dat ons nog meer helpt!
  • De ondersteuning is belangrijk, maar je moet het echt zelf doen
  • Ik focus niet meer op de slechte gewoontes of op de weegschaal, maar ik probeer goede gewoontes aan te leren. Gezonder eten geeft mij onwijs veel voldoening. Ook als voorbeeld voor mijn kinderen!
  • Ben enorm blij met de goede begeleiding in de sportzaal, ik voel me op mijn gemak en kan mij in het zweet werken zonder schaamte, het is zelfs best gezellig!
  • Met mijn lichamelijke klachten ben ik altijd bang geweest voor overbelasting. Hier heb ik dat niet. De fysiotherapeut bedenkt iedere week weer nieuwe oefeningen die voor mij geschikt zijn.
  • De leefstijlcoach is positief en helpt mij door middel van kleine stapjes mijn doel te bereiken. En veel kleine stapjes maken in twee jaar tijd een groot verschil.